Reis door (oost)Thailand

Joehoe! Ik ben er nog :-) of beter gezegd, ik ben weer terug. Terug van een welverdiende vakantie, al zeg ik het zelf. Na een drukke periode op het werk, de verkoop van ons huis en de verhuizing naar onze tijdelijke huurwoning, was het wel tijd om te ontspannen en uit te rusten.

De afgelopen twee weken zijn we in Thailand geweest en hebben we in totaal ruim 21.000km gereisd! Over de keuze voor Thailand schreef ik onlangs al een blog voor Vettt en hoe de reis deze keer was lees, en zie, je hieronder.

Deze vrouw geeft de beste Thaise (voet)massages ever!

Voor vertrek

De dagen voor vertrek waren behoorlijk hectisch. Niet met de voorbereidingen voor de reis, maar met het afronden van werkzaamheden en de overdracht van ons huis. De enige gedegen voorbereiding die ik getroffen had, was het zeker stellen van de vaccinatie voor Juliet (Hepatitis A) en het verzamelen van drogisterij artikelen. (zonnebrandcrème, ORS, zetpillen, sinasprilletjes, luuf, muggenspul, thermometer etc) De avond voor vertrek heb ik binnen 10 minuten de backpack ingepakt voor Juliet en mezelf. (11 kilo in totaal, hoppa! Je moet er tenslotte ook nog mee lopen)

De reis

Het was onze meest luxe reis door Thailand tot dusver. Vliegen met Etihad is sowieso super fijn, de service is fantastisch en het personeel is super vriendelijk.

Tijdens eerdere reizen namen we vaak de bus of trein, maar deze keer hebben we ons steeds verplaatst met een taxi, wel zo makkelijk met ons meisje mee op reis. En als je de prijzen omrekent is het ook een lachertje. We zaten 3,5uur in een taxi voor nog geen 30 euro!

In Bangkok werden we bij het vliegveld opgehaald en naar Pattaya gebracht, waar we de eerste nachten verbleven. Van daaruit zijn we per taxi naar Ban Phé gegaan om daar de boot te nemen naar het eilandje Koh Samed. Geadviseerd werd om de speedboot te nemen, maar dit bleek een enorme vergissing. Het ging inderdaad sneller dan de ferry, maar het ding sloeg met een rotgang over het water waardoor we alle zeilen moesten bijzetten om heelhuids het eiland te bereiken.

Na een paar dagen Koh Samed namen we dus de ferry naar het vaste land om van daar uit met de taxi naar het eiland Koh Chang te gaan (en weer een stukje met een ferry).

Op alle plekken hadden we fijne resorts (daarover binnenkort meer) en op de eilanden verplaatsten we ons met een scooter.

'Tanken' kon op Koh Samed door een literflesje te kopen voor iets meer dan een euro..

Ontspannen vs inspannen

De vakantie stond vooral in het teken van ontspannen. Gezellig zwemmen met Juliet, spelen op het strand, een beetje zonnen, Thaise curry's eten, Singha biertjes drinken, wegdromen bij de mooiste zonsondergangen en genieten van Thaise massages.

Hele dagen niets doen is aan ons niet besteedt, dus naast het ontspannen was de ochtend vaak bestemd voor het verkennen van de omgeving en zo kwamen we terecht bij de mooiste uitkijkpunten, gingen we boogschieten, bezochten we een floating market en op een regenachtige ochtend vermaakten we ons in een trampoline paradijs.

Wat hebben we het fijn gehad! We hebben genoten en zijn weer opgeladen om met frisse zin naar de komende drukke periode uit te kijken.

De jetlag laat zich (nog) niet zien en de wasjes zijn al weggewerkt, dus ik kan lekker nagenieten van twee heerlijke weken!

Proost!

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

Denis (maandag, 19 juni 2017 00:01)

Hej Joyce, echt leuk om te lezen en heel herkenbaar.