Thailand tips - resorts

Wat hadden we een heerlijke vakantie in Thailand. Begin juni waren we twee weken in dit prachtige land en genoten we van de quality time met elkaar. We verbleven in de fijnste resorts en daarom hieronder nog een klein kijkje in onze vakantie, door een opsomming van de resorts waar we logeerden, aten, dronken, uitrustten, zwommen, speelden en bovenal genoten..

Pinnacle Grand Jomtien Resort - Pattaya

Dit resort boekten we een paar dagen voor onze reis nog even snel om de eerste twee dagen een bestemming te hebben. We bekeken de foto's en dat zag er prima uit.

Na de lange vlucht werden we op het vliegveld opgehaald door één van de medewerkers van dit resort. Na een autorit van zo'n anderhalf uur stapten we uit bij de grootse entree van Pinnacle Grand Jomtien. We werden haast vorstelijk ontvangen en na het inchecken naar onze kamer begeleidt. De kamer bevond zich in het nieuwste gedeelte van het resort en was van alle gemakken voorzien.

Het resort is groot maar niet massaal (in ieder geval niet in het laagseizoen). Er zijn meerdere zwembaden, een restaurant en het ligt aan het strand. Aan het strand zijn meerdere restaurants waar je op elk moment van de dag fijn kunt zitten. Ook de beste Thai-massage, waarover ik in deze blog al schreef, ligt direct naast dit resort.

We zijn onze reis hier heerlijk begonnen en daardoor besloten we de laatste 2 dagen van de reis ook in dit resort te verblijven.

Pandora Resort - Koh Samed

Na een aantal dagen in Pattaya, reisden we door naar Koh Samed. Een klein eilandje voor de oost-kust van Thailand. Na een onstuimige, maar gelukkig kortdurende, overtocht van het vasteland naar Koh Samed, liepen we in een paar minuten naar het Pandora Resort.

Een kleinschalig resort met twee zwembaden en een gezellige bar. Onze studio die direct aan het zwembad grensde was compact maar van alle gemakken voorzien. Juliet vermaakte zich hier ook goed met een Thais meisje, van één van de medewerkers, die even oud bleek als Juliet.

Met een scooter verkenden we het eiland in een paar dagen. Hoewel de stranden prachtig waren, was het eiland verder ontzettend vervuild.

Aana Resort & Spa - Koh Chang

Na Koh Samed besloten we door te reizen naar nog een eiland. Vlak voor de overtocht naar Koh Chang (deze keer met een fatsoenlijke boot) kreeg ik nog een heel leuk telefoontje uit Nederland, maar daarover binnenkort meer.

Aana is een enorm groot resort op Koh Chang. Hier verbleven we twee nachten. Er zijn veel faciliteiten, meerdere zwembaden en een groot a la carte restaurant. Je waant je in een grote boomhut terwijl je door dit resort loopt. Overal zijn paden aangelegd tussen de bomen en planten, erg leuk!

Nadeel vonden wij dat het heel rustig was (laagseizoen) en dat het vrij ver van het bruisende White Sand Beach gelegen is.

15 Palms Beach Bar & Restaurant - Koh Chang

Zoekend naar een resort dichter bij White Sand Beach kwamen we per toeval bij 15 Palms terecht.

Een absolute aanrader!

Vernieuwd opgeleverd in maart dit jaar, waren de kamers werkelijk om door een ringetje te halen. Het ligt direct aan het strand en je kunt er allerlei zowel van de Thaise als de Westerse gerechten smullen. Het personeel is super vriendelijk en ze hadden zelfs Lavazza koffie (goede koffie in het buitenland is schaars vind ik!)

Ik vond het een verademing om weer eens onder een douche te staan waar een normale waterdruk op de leidingen stond. Daarbij was de badkamer dus ook nog eens nieuw dus ik was helemaal in m'n nopjes in dit resort.

15 Palms heeft een klein zwembad maar ligt aan het strand, waar van alles te doen is.

Koh Chang was een fijn eiland waar we de laatste week van de reis doorbrachten.